Persberichten sites -> Voeg nofollow links toe

Geplaatst door

Links worden vaak gebouwd door middel van persberichten websites.

Een paar jaar geleden werkte dit nog goed. Met weinig moeite kun je een persbericht plaatsen over je nieuwe product of dienst en exact match anchors linken naar je website. Vrij snel behaalde je hiermee goede posities. Tegenwoordig kun je hiervoor een penalty krijgen: posities van je site in Google dalen of je wordt zelfs helemaal verwijderen. Naast exact match links zorgt deze manier van content verpreiden er voor dat op al die website duplicate content staat (niet alleen van jouw bedrijf, maar ook van anderen) waardoor de sites sowieso een negatieve beoordeling krijgen.

Maar wat als je nou toch een persbericht wilt verspreiden om je product te promoten en geen “gevaar” wilt oplopen?

Veel persberichten sites draaien op WordPress waar je zelf een account voor kunt aanmaken om zelf je persbericht te publiceren. Aan de links naar jouw website voeg je dan een “nofollow” tag toe, zodat Google de links niet zal meenemen in de beoordeling van de posities van jouw website.
In HTML code ziet een link er normaal gesproken zo uit:
<a href=”http://www.jouwwebsite.nl”>Deze tekst linkt naar jouw website</a>

In het geval van de persberichten zet je na het openen van de link tag “<a” het stukje rel=”nofollow” toe. Hierdoor ziet de link er zo uit:
<a href=”http://www.jouwwebsite.nl”>Deze tekst linkt naar jouw website</a>

Om dit te kunnen doen moet je wel de links maken in de Text editor en niet in de Wysiwig editor van WordPress.
text wysiwyg wordpress - Persberichten sites -> Voeg nofollow links toe